Музей як центр освітньо-виховної роботи. Досвід Вінницького обласного краєзнавчого музею
Ключові слова:
краєзнавчий музей; музейна педагогіка; музейний простір; освітнє середовище; освітньо-виховна робота; екскурсійна діяльністьАнотація
У роботі проаналізовано становлення та функціонування музею у системі освітнього простору сучасного українського суспільства. Окреслено роль музеїв, їхні функції, принципи і напрямки діяльності; проаналізовано досвід щодо реформування сучасних методів ведення музейної справи в країнах Європи; розглядається процес становлення краєзнавчої, музейної і пам’яткоохоронної діяльності на Поділлі. Дослідження базується на культурологічному, системному та ціннісному підходах, принципах історизму, комплексності й всебічності, застосовано логічний метод, а також залучено історикопорівняльний метод для даного дослідження.
Автором наголошується на ролі освітньо-виховної діяльності музею як соціально-культурного центру на прикладі екскурсійної діяльності Вінницького обласного краєзнавчого музею.