Онімний простір роману Ю. Андруховича «Рекреації»
Ключові слова:
алюзія; інтертекст; карнавалізація; онімний простір; поетонім; постмодернізм; семантика; текст; контекст; онімна граАнотація
Магістерську роботу присвячено комплексному дослідженню онімії роману Ю. Андруховича «Рекреації» зі встановленням дотекстової і контекстної семантики, функцій та інтертекстуального потенціалу поетонімів. Об’єктом дослідження стали поодинокі власні імена, онімні угрупування та безонімні номінації роману (понад 150 номінативних одиниць).
У роботі виявлено складники ядерної та периферійної зони онімного простору роману «Рекреації»; з’ясовано твірну базу (апелятиви і протооніми), смислове і функційне навантаження поетонімів (антропонімів, топонімів, хрононімів) і безонімних найменувань. Доведено моделювання домінантних імен-образів персонажів і ключових топонімів з урахуванням ознак постмодерністського тексту (“перелицьовування” подій і постатей, гумористичне або саркастичне переосмислення елементів історико-культурного контексту, змішування часу і простору тощо).
Комплексний аналіз онімних одиниць доводить значущість власних імен історико-культурного походження, оздоблення «реальних», вторинних і «подвійно вторинних» імен новими смислами, які зумовлюють трансформацію чужих текстів і демонструють постмодерністську гру. Встановлено вплив онімів різних розрядів і різного ступеня експлікованості (імена з прозорою семантикою, імена-алюзії) на образність художнього тексту, доведено роль опозиції святе – грішне у формуванні ідейно-змістової концепції роману.