Особливості професійної діяльності педагогічних працівників з різним рівнем емоційного вигорання

Authors

  • В.П. Полторак Донецький національний університет імені Василя Стуса

Keywords:

емоційне вигорання, професійна діяльність педагога, стресори в педагогічній діяльності, синдром професійного вигорання, емоційне вигорання, мотивація професійної діяльності

Abstract

У кваліфікаційній роботі досліджено психологічні особливості емоційного вигорання у професійній діяльності педагогічних працівників. Актуальність дослідження обумовлена високими психологічними вимогами до професії вчителя, що спричиняє часті перевантаження та зростання рівня професійного вигорання. У роботі виявлено основні прояви синдрому емоційного вигорання, такі як дратівливість, фрустрація, тривожність, деперсоналізація та виснаження. Вивчено відмінності у рівнях емоційного вигорання педагогів державних і приватних освітніх закладів, підтверджено необхідність своєчасної психологічної профілактики. Розроблено комплекс діагностичних і профілактичних методик, зокрема програму соціальнопсихологічного тренінгу. Наукова новизна дослідження полягає у виявленні нових закономірностей розвитку вигорання в умовах освітніх криз. Практична значимість полягає у можливості застосування отриманих результатів у роботі шкільних психологів і педагогів.

Published

2025-10-08

Issue

Section

Спеціальність 053 Психологія